S'amplien els horaris de tancament de restauració i cultura i es permet l'oci nocturn exterior fins a les 03.00h

Divendres, 24 de setembre de 2021

Castellví de Rosanes es manté en una situació epidemiològica estable i registra un sol cas actiu de COVID-19

La Generalitat ha modificat aquesta setmana les normes de prevenció de la COVID-19. Els canvis més rellevants són l'ampliació dels horaris de restauració i cultura fins a la 1 de la matinada (30 minuts més que les setmanes precedents) i l'obertura dels locals d'oci nocturn, únicament en la seva zona exterior, fins a les 3 de la matinada.

Des de l'Ajuntament de Castellví de Rosanes es demana novament prudència perquè davant del relaxament de les mesures de prevenció no es generi cap brot a causa d'una falsa percepció de seguretat. Malgrat que la incidència del virus és baixa comparada amb l'inici de l'estiu, encara hi ha força coronavirus en circulació i en qualsevol descuit podria originar-se un contagi. De fet, la cinquena onada va arrencar de cop i amb virulència des d'una situació de risc similar a l'actual.

Cal dur la mascareta sempre en interiors i es recomana també dur-la sempre en exteriors si estem amb gent amb qui no convivim o no es pot mantenir la distància. I al carrer és bo portar-la malgrat que es pugui mantenir la distància com a mesura addicional de prevenció.

Un sol cas registrat a Castellví en 14 dies
Les dades registrades quant a Castellví de Rosanes mostren únicament un cas actiu els darrers 14 dies (Aquas Gencat consulta 24/09/2021 a les 09.10h).

L'escola Mare de Déu de Montserrat ha pogut dur a terme aquesta segona setmana de curs amb total normalitat, igual que la primera, i amb tots els grups a les aules (portal Traçacovid consulta 24/09/2021 a les 09.25h).

Pel que fa al Baix Llobregat Nord, els indicadors han empitjorat respecte de la setmana anterior per un increment de casos registrat a sobretot a l'ABS d'Abrera. La velocitat de reproducció del virus s'ha elevat fins al 0,97 (les dades publicades divendres passat indicaven una velocitat de 0,66). El risc de rebrot es manté en nivell de finals de juny, abans de la 5a onada.

Darrera actualització: 24.09.2021 | 14:42