Les propostes inclouran literatura, teatre i història
La diada de Sant Jordi s’acosta, i amb ella també ho fan un seguit d’activitats culturals per a petits i grans que tindran lloc a Castellví de Rosanes en el marc de la Setmana cultural de Sant Jordi. Del 23 al 30 d’abril, es podrà gaudir de propostes vinculades a la literatura, al teatre i també a la història local.
Les primeres activitats coincidiran amb el dimecres 23 d’abril, Sant Jordi. Els nens i nenes de la classe de 6è de l’escola faran com és tradició una parada de llibres i roses a la plaça del poble perquè tothom pugui trobar-hi els obsequis emblemàtics d’aquesta diada. La parada serà oberta fins les 18.00h, aproximadament. Mitja hora més tard, a les 18.30h i al saló de plens, tindrà lloc la lectura del veredicte i entrega de premis de la 16a edició del Concurs de cartells de la Festa Major adreçat a infants i joves.
El divendres 25 d’abril serà el torn de la història. A les 19.00h al saló de plens, Alfred Mauri, doctor en Història Medieval i president del Centre d’Estudis Martorellencs (CEM), oferirà la xerrada ‘El castell de Sant Jaume, un gran desconegut: passat, present i futur’. En la jornada es parlarà del Castellvell de Rosanes, de la seva importància històrica en època medieval, i de quins camins es poden obrir per fer possible la seva preservació, per aprofundir en el seu coneixement i donar-lo a conèixer.
Dissabte 26, a la sala del CCR a les 20.00h, serà el torn de la primera proposta escènica, de la mà del Centre Cultural i Recreatiu (CCR) i amb suport de l’Ajuntament. Es podrà gaudir de l’espectacle d’humor ‘Hitchcock. La comèdia’, protagonitzat per Mònica Pérez i Jordi Rios. L’accés és lliure i hi haurà servei de barra tant abans com després del teatre ofert per l’entitat.
Diumenge 27 es posaran en marxa les propostes literàries de la Setmana Cultural. A les 12 del migdia a la plaça el poble, hi haurà una ‘Presentació a 3. Premis Celler de Lletres’, en què d’una forma amena i com una entrevista, es podran conèixer les autores i autor i les obres dels tres darrers premis Cellers de Lletres. Hi prendran part Júlia Gumà (premi 2024), el castellvinenc Daniel Harris (premi 2023), i Blanca de Semir (premi 2022). Al final de l’acte, hi haurà un petit brindis i les persones que ho desitgin també podran adquirir exemplars de les obres de Gumà, Harris i de Semir.
El dimarts 29 serà la segona proposta literària. L’autora Clara Queraltó visitarà Castellví per comentar la seva novel·la ‘El que pensen els altres’, premi Mercè Rodoreda 2017, amb els i les integrants del Grup de lectura. L’acte, a les 19.00h al saló de plens, és també obert a totes les persones que s’hagin llegit l’obra i la vulguin comentar amb l’escriptora. La trobada literària compta amb el suport del Bibliobús La Mola, l’Ajuntament de Castellví i la Institució de les Lletres Catalanes.
Finalment, la Setmana cultural de Sant Jordi 2025 es clourà amb l’espectacle per a tots els públics ‘A volar!’, dimecres 30 a les 11.30h a la sala del CCR. L’espectacle el programa el Bibliobús La Mola per al públic escolar i té les portes obertes a tothom que vulgui sumar-s’hi.