Castellví treu a concurs les obres de la piscina descoberta al recinte de l’escola vella

Dimarts, 8 de febrer de 2022

Els treballs tenen un cost pressupostat d’uns 417.000 euros, IVA inclòs

L’Ajuntament de Castellví de Rosanes ha obert la licitació de les obres per construir la piscina descoberta del municipi al recinte de l’escola vella, en el marc del projecte iniciat ara fa uns anys per transformar aquestes instal·lacions en centre cívic i piscina i que s’està desenvolupant per fases. El pressupost de les obres és d’uns 417.000 euros, IVA inclòs, que es financen parcialment amb una subvenció del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) de la Generalitat.

La piscina s’ubicarà a l’espai que ara correspon a l’antic pati de l’escola, situat a la part oest del recinte. Aquestes obres pertanyen a la segona fase de transformació de l’escola vella, juntament amb els treballs de reconversió de l’edifici principal, que es contractaran més endavant. L’alcalde, Adrià Camino, va comentar al ple de gener que l’equip de govern havia donat impuls als tràmits de contractació l’obra de la piscina per poder complir amb els terminis d’execució lligats a la subvenció del PUOSC rebuda per l’Ajuntament.

L’obertura del procés de contractació de les obres de la piscina va rebre en sessió plenària els vots favorables de l’equip de govern (Endavant Castellví i Junts per Castellví) i l’abstenció del grup Fem Poble-ERC, que també va abstenir-se en l’aprovació inicial del projecte a finals del 2021. El regidor d’aquesta formació, Joan Carles Ventura, va manifestar al ple que tot i considerar el projecte important per al municipi, el seu grup difereix en la manera en què s’ha decidit dur-lo a terme. Aquesta formació ha expressat també preocupació pels terminis d’execució de l’obra i el seu encaix en la subvenció del PUOSC. 

El projecte executiu de la futura piscina es troba ara en fase final d’exposició pública i esdevindrà definitiu un cop acabi tot el procediment administratiu vinculat. Per aquesta raó, l’adjudicació del contracte d’obres haurà de ser necessàriament posterior a l’aprovació definitiva del projecte. D’altra banda, la fase 2B d’obres que quedaria pendent de contractar properament, la corresponent a la reconversió de l’edifici principal, té un cost estimat d’uns 582.200 euros.

Darrera actualització: 8.02.2022 | 13:59