Castellví recupera la revetlla de Sant Joan en un format adaptat a les mesures de prevenció vigents

Dilluns, 21 de juny de 2021

L’Ajuntament ha iniciat una campanya per recordar la prohibició de llançar coets i extremar les precaucions per prevenir els incendis després d’una primavera seca

La revetlla de Sant Joan torna a Castellví de Rosanes aquest 2021 i ho fa en un format adaptat a les mesures de prevenció vigents. La celebració es farà a la plaça del poble i inclourà tant un sopar a la fresca –cadascú amb el seu menjar- com un concert amb la formació Koktel JAS. Des d’aquest passat cap de setmana, a més, l’Ajuntament ha iniciat una campanya informativa per a una revetlla segura, recordant especialment la prohibició de llançar coets per la proximitat de tots els barris de Castellví al bosc, després d’una primavera que ha estat molt seca.

La revetlla començarà a les 21.00h de dimecres 23 de juny amb el sopar a la fresca –les inscripcions es van obrir ara fa uns dies i ja s’ha completat l’aforament previst-, seguit del concert de revetlla, que s’allargarà fins les 01.00h d’acord amb la normativa vigent per als actes culturals. També hi ha previst habilitar un espai de ball arran del canvi en les mesures de prevenció, que permeten tenir zona per ballar sempre que tothom balli amb mascareta.

La regidora de Cultura, Tere Mínguez Busom, assenyala que “ens fa il·lusió poder tornar a recuperar una festa tan especial com la revetlla de Sant Joan. Des de l’Ajuntament demanem a tothom que hi participi que mantingui les mesures de prevenció del coronavirus per ajudar a fer una festa segura” i afegeix que “en una nit com la de Sant Joan, no hem d’oblidar tampoc que a Castellví no podem fer servir pirotècnia perquè som al costat del bosc i hi ha molta vegetació a tots els barris, i es podria calar foc molt fàcilment”.

Prevenir els incendis per pirotècnia

Un dels riscos més importants de la revetlla de Sant Joan en un entorn com el de Castellví de Rosanes és el de causar un foc de vegetació per ús de pirotècnia. Per això l’Ajuntament ha posat en marxa una campanya informativa per recordar que és prohibit llançar coets ja que tots els barris de Castellví són a menys de 500 metres del bosc. La campanya incideix també en el risc dins dels barris, on en revetlles anteriors hi ha hagut incendis en parcel·les derivats de l’ús de pirotècnia.
Finalment, la campanya de prevenció municipal insisteix també en no relaxar les mesures de prevenció de la COVID-19 en els sopars i trobades d’aquests dies.

Aquesta campanya ha comptat amb la col·laboració de l'AV Can Sunyer i Valldaina per fer arribar el missatge als veïns i veïnes del barri.

Mobilitat durant la revetlla

La celebració de la revetlla de Sant Joan comportarà que a partir de les 20.00h de dimecres es tanquin a la circulació els primers trams dels carrers de Sant Antoni i de la Parra. Com és habitual en aquests casos, s’habilitaran diferents trams de doble sentit per garantir la mobilitat d’entrada i sortida del nucli antic.
Per l’av. Mare de Déu de Montserrat només hi podran pujar els veïns i veïnes que tinguin garatge en aquesta via, al carrer del Serral i al de Bonaventura Pedemonte.

En cas que el temps fos insegur, l’activitat es traslladaria a la pista poliesportiva municipal i aquest tall de trànsit quedaria anul·lat.

Darrera actualització: 21.06.2021 | 15:02